Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

5 +1 λόγοι για να επισκεφτείς την Πρέβεζα

Αφορμή για το ταξίδι μας στην Πρέβεζα ήταν ο Βασίλης και η Βενετία από την Eco Cruising, ένα ζευγάρι με δύο παιδιά, που αγάπησαν τον τόπο και εγκαταστάθηκαν εκεί, κάνοντας την αγάπη τους επάγγελμα και προσφέροντας σε αυτούς και την οικογένειά τους έναν ποιοτικότερο τρόπο ζωής. Θελήσαμε να τους γνωρίσουμε από κοντά, μιλούσαμε από το τηλέφωνο ένα χρόνο και μοιραζόμασταν με τη Βενετία ιδέες και προβληματισμούς. Τελικά, φέτος τα καταφέραμε!
 Δείτε ένα video, με ταξίδι στον Αμβρακικό με το Eco Gruising

1. Για να αποφύγεις τους πολυσύχναστους και τουριστικούς προορισμούς και να βιώσεις λίγο από τη ζωή ενός ντόπιου
  2. Για να φας εξαιρετικό φαγητό, τόσο κρεατικά όσο και ψαρικά!
  3. Για να γνωρίσεις την Βενετία και τον Βασίλη, από την Eco Cruising, και  να κάνεις μια βόλτα με τον Άγιο Σώστη, το πανέμορφο καίκι τους και να δεις δελφίνια στον Αμβρακικό
  4. για να γνωρίσεις τη Σαββούλα και να μάθεις Kite από εκπαιδευμένους επαγγελματίες αλλά και να κάνεις s.u.p.s μαζί με τα παιδιά σου στον Άγιο Νικόλαο στο Άκτιο
  5. για να είσαι στο κέντρο ενός μοναδικού τόπου με υπέροχες παραλίες, εξαιρετικούς αρχαιολογικούς προορισμούς και φυσικές ομορφιές
  6. για να ανακαλύψεις μοναδικά μυστικά της περιοχής, από τους Hidden Treasures of West coast, μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούν τον τόπο τους και  έχουν να σου προτείνουν εναλλακτικές δραστηριότητες, τόσο αθλητικές και πολιτιστικές όσο και ψυχαγωγικές.
Το πρόγραμμά μας
Μέρα πρώτη
To προηγούμενο βράδυ διανυκτερεύσαμε στα Ιωάννινα και έτσι το πρωί, μετά από μία σύντομη βόλτα στο Κάστρο των Ιωαννίνων, ξεκινήσαμε για Πρέβεζα. Η διαδρομή από τα Ιωάννινα έως την Πρέβεζα είναι 100 χιλιόμετρα και είναι εντυπωσιακή, γεμάτη πλατάνια, σκιερούς χώρους αναψυχής, ταβέρνες με πέστροφες και δροσερά νερά!
Να σταματήσετε οπωσδήποτε στο Ρωμαϊκό Υδραγωγείο και στον Νερόμυλο του Αγίου Γεωργίου (υπάρχουν πινακίδες, περίπου στα μισά της διαδρομής, δλδ 50χλμ). Θα εντυπωσιαστείτε από τη φύση αλλά και τη  γραφική νεροτριβή, ένα μέρος όπου πλένουν κουβέρτες και φλοκάτες.
Δείτε τα video

Λίγο πιο κάτω θα συναντήσετε τη Λίμνη Ζηρού με τα καταπράσινα νερά. Εκεί κάπου χωμένο θα βρείτε και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Φιλιππιάδας (ανοιχτό τις καθημερινές) αλλά και την εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου.
Αν βρω τις συντεταγμένες, θα σε ενημερώσω και για το ακριβές σημείο που βρίσκεται ο Κοκκινοπηλός (εντυπωσιακό μέρος κατά τα λεγόμενα) _ κάπου εκεί, αλλά που; προσπαθήσαμε μάταια να τον εντοπίσουμε. Την επόμενη φορά!

Σημαντική Πληροφορία: Οδηγείς με μειωμένη ταχύτητα καθώς στην περιοχή υπάρχουν ραντάρ και τροχαία. Την πήραμε την κλήση μας!
Ημέρα ελεύθερη για γνωριμία με την Πρέβεζα, ξεκούραση στο ξενοδοχείο Daluz, λίγο έξω από την Πρέβεζα.

Δείτε video του ξενοδοχείου

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μέρα δεύτερη
Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με επίσκεψη στο Νεκρομαντείο του Αχέροντα  και μετά κατευθυνθήκαμε προς τις πηγές του Αχέροντα. Η διαδρομή είναι παραλιακή με πρόσβαση στα πεντακάθαρα νερά του Ιονίου (αλλά είπαμε: σαν την Χαλκιδική δεν έχει).

Οι παραλίες που αξίζει κανείς να επισκεφτεί είναι το Μονολίθι, το Κανάλι, στην Καστροσυκιά, Αρτολίθια, Αλωνάκι, Όρμος Οδυσσέα, Αη Γιαννάκης κα. Εμείς πήγαμε στο Μονολίθι που ήταν και η πιο κοντινή στην Πρέβεζα.
Δείτε τα video

Στις Πηγές του Αχέροντα δραστηριοποιούνται πολλές εταιρείες που προσφέρουν οργανωμένες δραστηριότητες στη φύση, όπως rafting, ιππασία, flying fox και άλλα.

Η επιστροφή στην Πρέβεζα μπορεί να γίνει από την ορεινή διαδρομή και με την ευκαιρία αυτή να επισκεφτεί κανείς το αισθητικό δάσος Λεκατσά, το Ζάλλογο και την Κασώπη που είναι όλα σε σχετικά κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Η υπερβολική ζέστη μας οδήγησε σε άλλες διεξόδους.

Μέρα τρίτη
Πριν φύγετε από την Πρέβεζα πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτείτε το Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αλλά και την εντυπωσιακή Αρχαία Νικόπολη.
Δείτε τα video

Η Αρχαία Νικόπολη ήταν πόλη της Ηπείρου που ιδρύθηκε από τους Ρωμαίους στη νοτιοδυτική Ήπειρο κοντά στην σημερινή Πρέβεζα. Εδώ μπορείτε να μάθετε μέσα από ένα καταπληκτικό κόμικ την ιστορία της Νικόπολης!Ένας ιδιαίτερα ελκυστικός τρόπος προσέγγισης ιστορικών στοιχείων για μικρούς μαθητές αλλά και μεγάλα παιδιά!
Εμείς την τρίτη ημέρα μετακομίσαμε στον Άγιο Νικόλαο, λίγο μετά το Άκτιο για να γνωρίσουμε από κοντά τη Σαββούλα και τον τόπο που εκατοντάδες λάτρεις του kite surfing μαζεύονται το καλοκαίρι για να απολαύσουν το αγαπημένο τους άθλημα - χόμπυ!
Το απόγευμα κάναμε μια βόλτα στην Λευκάδα, 7 μόλις χιλιόμετρα από τον Άγιο Νικόλαο. Η Λευκάδα είναι ένα υπέροχο χρωματιστό νησί με υπέροχες παραλίες και εξαιρετικά χωριά. Η βόλτα στη χώρα της Λευκάδας το απόγευμα είναι μαγική, καθώς σου προσφέρει ένα φωτογραφικό ηλιοβασίλεμα, έντονη ζωή και δεκάδες μικρά και μυστηριώδη σοκάκια που σε περιμένουν να τα ανακαλύψεις!

Μέρα τέταρτη
Κρουαζιέρα στον Αμβρακικό. Παρέα με το πλήρωμα της Eco Cruising.
Ο Αμβρακικός Κόλπος είναι ένας από τους μεγαλύτερους υγρότοπους της Ελλάδας και από άποψη μεγέθους αλλά και από άποψη σημαντικότητας. Αποτελεί Εθνικό Πάρκο και είναι ένα από τα σημαντικότερα οικοσυστήματα της Ελλάδας, με καταγεγραμμένα 300 είδη πουλιών, από τα οποία 160 μεταναστευτικά και 6 παγκοσμίως απειλούμενα!
Είδαμε δελφίνια, χελώνες Caretta caretta, κορμοράνους αλλά μάθαμε και για τον παραδοσιακό τρόπο αλιείας σε διβάρια, καθώς και ιστορίες για βίλες και αρχαίες επαύλεις σε βραχονησίδες. Βουτήξαμε σε καταπράσινα νερά, κάναμε φίλους από την Eλλάδα και το εξωτερικό και φάγαμε σε ένα γραφικό ταβερνάκι.
Δείτε το video

Δεν είναι και το πιο επαγγελματικό video με δελφίνια, αλλά εμάς θα μας θυμίζει πάντα αυτή την μοναδική εμπειρία που βιώσαμε πάνω στον Άγιο Σώστη, μαζί με τους νέους μας φίλους!

Βόλτες στην Πρέβεζα. Δείτε εδώ ένα πλήρες φωτογραφικό αφιέρωμα στην Πρέβεζα

Η διαμονή μας
Τα δύο πρώρα βράδια μείναμε στο Daluz Boutique Hotel, που βρίσκεται μόλις 2,5 χμ από το κέντρο της ιστορικής Πρέβεζας, στην περιοχή Ψαθάκι. Ένα ολοκαίνουριο ξενοδοχείο, χωμένο κυριολεκτικά μέσα στα φυτά και τα λουλούδια, με εξαιρετικά μεγάλα δωμάτια ιδανικά για οικογένειες και με μεγάλη ευαισθησία απέναντι τους πελάτες και την κάλυψη των αναγκών τους.
Extra Info για την οικογένεια: διαθέτει ποδήλατα, πισίνα, σούπερ πρωινό!

Hotel Daluz

Τα δύο επόμενα βράδια μείναμε στο Hotel Kleopatra, 8 χλμ πριν την Λευκάδα, σε ένα κομβικό σημείο, δίπλα στο γραφικό χωριό του Αγίου Νικολάου. Απέχει 10 λεπτά από την Λευκάδα, 15 λεπτά από την Πρέβεζα και 5 λεπτά από το αεροδρόμιο του Ακτίου. Η παραλία του ξενοδοχείου είναι ένα από τα καλύτερα kite spot στην Ελλάδα ενώ εδώ για πρώτη φορά έμαθα για το s.u.p.s >> stand up paddle surfing

sup

Γαστρονομικές απολαύσεις
«Η αρχαία Νικοπολη» λέει η πινακίδα αλλά όλοι το γνωρίζουν «ο έλεγχος» ή η ταβέρνα του «Ακρίβη». Προσφέρει φαγητό μόνο τα Σαββατοκύριακα και είναι must_ αρκεί να πάτε νωρίς για να προλάβετε εξαιρετικό ντόπιο κρέας! (λίγο πριν μπεις στην Πρέβεζα)
Στο «Εσπέρισμα», μέσα στην Πρέβεζα, για φρέσκο ψάρι και υπέροχα συνοδευτικά.
Στο «Ελλ Οίνων Γεύσεις», μέσα στην Πρέβεζα, φάγαμε το πιο υπέροχο μπιφτέκι της ζωής μας αλλά και το πρώτο καρπούζι του καλοκαιριού!
Στην «Τρελή Γαρίδα», μέσα στην Πρέβεζα, θα φας φρέσκια γαρίδα σε όλες τις εκδοχές της! Σπέσιαλ!
Στο εστιατόριο του Ξενοδοχείου Daluz, στο Ψαθάκι, θα φας φρέσκο ψάρι μέσα σε ένα χαλαρωτικό και καταπράσινο περιβάλλον.
Αυτό το ταξίδι μας είχε απ΄όλα. Πολλά χιλιόμετρα, δελφίνια, ωραίους ανθρώπους, εξαιρετικό φαγητό, εναλλαγή παραστάσεων, αλλά και εκνευρισμό λόγω κούρασης και ζέστης, παιδική γκρίνια,  ένα σοβαρό πρόβλημα στην φωτογραφική μηχανή και πολλά έντομα. Ταξιδεύοντας οδικώς με ένα παιδί 2,5 χρονών δεν είναι ό,τι πιο εύκολο, αλλά οι εμπειρίες που αποτυπώνονται τελικά στην καρδιά και το μυαλό μας είναι πάντα οι ομορφότερες και δε σταματάμε να τις αναζητούμε_ _ _αφού πάρουμε πρώτα μια βαθιά ανάσα.
Καλές Διακοπές!
Ευχαριστούμε την Πολυξένη Μπάρκα, Πιστοποιημένη Ξεναγό, για την παρέα της και τις πολύτιμες πληροφορίες που μας έδωσε για την περιοχή ()