Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Χαιρετισμός του Προέδρου Παργινών της Αθήνας Θανάση Βέργου, στην εκδήλωση της ΠΣΕ, για τον Άλκη Αλκαίο.


Αγαπητοί συμπατριώτες,

Εκ μέρους του Συλλόγου Παργινών Αθήνας χαιρετίζω τη σημερινή ωραία πρωτοβουλία που πήρε το Δ.Σ. της Πανηπειρωτικης να τιμήσει τον σπουδαίο συμπατριώτη μας ποιητή και στιχουργό Άλκη Αλκαίο.

Ο Σύλλογός μας, του οποίου μέλος υπήρξε και ο αξέχαστος Βαγγέλης, είχε τη μεγάλη χαρά σε εκδήλωση, που έγινε τον Ιανουάριο του 2012 να εκφράσει την εκτίμηση και την ευγνωμοσύνη του στον σεμνό μας ποιητή.

Επειδή ο ίδιος δεν μπόρεσε τότε να παρευρεθεί μας απέστειλε την παρακάτω επιστολή, την οποία και θα σας διαβάσω.



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΛΚΗ ΑΛΚΑΙΟΥ
ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΑΡΓΙΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ 15 – 1 – 2012

Αγαπητοί συμπατριώτες και φίλοι,

Ευχαριστώ από καρδιάς το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου των εν Αθήναις Παργινών για την πρωτοβουλία του να τιμήσει το πρόσωπό μου. Λόγοι αντικειμενικοί δεν μου επιτρέπουν να παρευρεθώ στην εκδήλωσή σας. Αισθάνομαι όμως ιδιαίτερη συγκίνηση και σας αποστέλλω το σύντομο αυτό μήνυμα.

Ήταν αρχές του 1967, όταν ο αείμνηστος Δήμαρχος Πάργας Αλέξανδρος Μπάγκας, με παρουσίασε ως δημιουργό με τα πιο ενθουσιώδη λόγια, στο κατάμεστο χειμωνιάτικο σινεμά, στου «Καρύδη».
Θερμοί συμπαραστάτες ήταν οι αείμνηστοι Νίκος Τσάκας, Πέτρος Γιούργας και ο τότε Νομάρχης Πρεβέζης Θεόδωρος Βγενόπουλος.





Θέμα της διάλεξης ήταν ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης και αφορμή η άρνηση των θρησκευτικών αρχών στην Πρέβεζα να τελέσουν μνημόσυνο για έναν αυτόχειρα. Η διάλεξη αυτή έγινε βιβλίο. Και θυμάμαι πόση συγκίνηση ένοιωσα όταν έλαβα ένα γράμμα από τον Θάνο Καρυωτάκη, αδελφό του ποιητή, με ύμνους για το βιβλίο.




Έτσι ξεκίνησα. Με ένα πεζό για έναν ποιητή. Υπό την αιγίδα του Δήμου Πάργας. Στους φίλους μου καλλιτέχνες, όταν με ρωτούν για την καταγωγή μου, απαντώ ότι ο μεν Βαγγέλης είναι γέννημα Κοκκινιώτης και θρέμμα Παργινός, ο δε Άλκης είναι γέννημα και θρέμμα Παργινός. Την Πάργα άλλωστε «περιέχουν» όλα μου τα τραγούδια κι ας είναι μόνο ένα απ’ αυτά που την αναφέρει ρητά: Είναι η «Άνοιξη της Πάργας», που αρχίζει με τον στίχο: «Παράξενη κι η άνοιξη αυτή συνέχεια κοντά σου με γυρίζει...» Γιατί επί 45 χρόνια απ’ αυτήν φεύγω και σ’ αυτήν επιστρέφω κάθε καλοκαίρι. Γιατί η Πάργα μας είναι η νιότη μου, ο έρωτάς μου, το ταξίδι μου και η Ιθάκη μου. Εύχομαι να είστε όλοι καλά και να έχετε κουράγιο, δύναμη και αλληλεγγύη στους δύσκολους καιρούς.

Με όλη μου την αγάπη,
Άλκης Αλκαίος (Βαγγέλης Λιάρος)
Ιανουάριος 2012.

Φωτο: Χριστόφορος Ευθυμίου
romiazirou.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: