Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Από τη ΜΟΜΑ στην Ιονία Οδό, η 'Ηπειρος


Ολοι γνωρίζουν ότι η Ηπειρος ήταν και παραμένει η φτωχότερη περιφέρεια της χώρας, ίσως και της Ευρώπης. Μάλιστα στα χρόνια της κρίσης έγινε ακόμη φτωχότερη αφού το κατά κεφαλήν ΑΕΠ περιορίστηκε στα 12.900 ευρώ, δηλαδή στο μισό του μέσου εισοδήματος των Ελλήνων. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα, οι Ηπειρώτες - και όχι μόνο - σαν να ζουν σε μια άλλη Ελλάδα, ταξιδεύουν ακόμη στην παλιά Εθνική οδό, αυτή όπως χαράχτηκε και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 από τη ΜΟΜΑ, και πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι και η Ηπειρος αλλά και η Αιτωλοακαρνανία ανέδειξαν τα χρόνια της μεταπολίτευσης στην κεντρική πολιτική σκηνή δεκάδες υπουργούς, βουλευτές και τον σημερινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η κατασκευή της Ιονίας Οδού περιοριζόταν στις εξαγγελίες. Τα κονδύλια από τα ευρωπαϊκά πακέτα δεν έφταναν ως εκεί...


Οι κάτοικοι της Ηπείρου, έχοντας τη βαθιά εμπειρία της πολύχρονης εγκατάλειψης, αντιλαμβάνονται ότι μεγάλα έργα όπως η Εγνατία, που έδωσε πνοή στα ορεινά χωριά και τα θέρετρα της ακτογραμμής του Ιονίου, από την Αρτα ως τα Σύβοτα, είναι η λύση.

Ομως πλέον ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες για την οικονομία της περιοχής και τη ζωή τους και όσοι ταξιδεύουν από την Αθήνα για τα Γιάννενα μπορούν εύκολα να αντιληφθούν ότι κάτι κινείται.

«Η Ηπειρος σε ενάμιση χρόνο θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, μήκους 196 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, ένα έργο το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών». 

Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης λέει την αλήθεια και πρέπει να ομολογήσουμε ότι πέτυχε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση και να ξεκινήσει το έργο που είχε «παγώσει» και σήμερα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε όλο το μήκος της δύσκολης διαδρομής.

Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση γιατί όπως θα θυμούνται όλοι, το τελευταίο μεγάλο έργο που βελτίωσε τη ζωή των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας ήταν η γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου που ολοκληρώθηκε το 2004.

Εκτοτε περιμένουν...

Ζώης Τσώλης

Δεν υπάρχουν σχόλια: