Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

''Όργιο με τα αλβανικά λεωφορεία''. Διαπράττουν σωρεία παρανομιών, διασχίζοντας την ελληνική επικράτεια.

Και νέες συλλήψεις λαθρομεταναστών κοντά στη διακλάδωση Ελεούσας

«Ακόμη να εφαρμοστεί ο Νόμος, παρά τις εκκλήσεις μας» τόνισε ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρ. Γκίκας


Απλός θεατής μένει, δυστυχώς, το Υπουργείο Μεταφορών στην συνεχιζόμενη ανεξέλεγκτη δράση των Αλβανικών λεωφορείων, που μεταφέρουν καθημερινά επιβάτες, αλλά και λαθρομετανάστες (!) απο την Αλβανία στην Ελλάδα, διαπράττοντας σωρεία παρανομιών σε πολλούς τομείς, αφού ούτε εισιτήρια κόβουν, ούτε φόρους πληρώνουν, ούτε και βεβαίως τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας μεταφορών. 

Όπως έγινε γνωστό, χθες λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στο 7ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων - Κακαβιάς (κοντά στη διακλάδωση της Ελεούσας), συνελήφθησαν δύο Αλβανοί, ηλικίας 43 και 45 ετών, γιατί στο λεωφορείο που οδηγούσαν (ανήκε σε αλβανική εταιρία και εκτελούσε δρομολόγιο από την Αλβανία στη χώρα μας) μετέφεραν και έναν 43χρονο λαθρομετανάστη, επίσης Αλβανό! 
Ο «λαθραίος» ήταν καταχωρημένος στον κατάλογο ανεπιθύμητων αλλοδαπών, ενώ του είχε γίνει και άρνηση εισόδου στα σύνορα της χώρας μας. Κατασχέθηκε το λεωφορείο, το χρηματικό ποσό των 6.555 ευρώ και 18.600 leke Αλβανίας, που βρέθηκαν στην κατοχή των συλληφθέντων, καθώς και τρία κινητά τηλέφωνα. 
Υπενθυμίζεται, ότι μόλις προ πενθημέρου, σε αντίστοιχο έλεγχο της Αστυνομίας, κοντά στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, είχαν εντοπιστεί ακόμη δυο λαθρομετανάστες, μέσα σε Αλβανικό λεωφορείο, ενώ λίγες εβδομάδες πριν, σε έλεγχο του ΣΔΟΕ σε λεωφορεία επιβλήθηκαν υψηλά πρόστιμα για σωρεία παραβάσεων! 

«Να εφαρμοστεί ο Νόμος.»
«Η Αστυνομία ασκεί ελέγχους καθημερινά και έχει ήδη ανακαλύψει πολλά. Η λύση είναι μια: Πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους ο Νόμος. Μόνο έτσι θα δοθεί τέλος σε αυτή την κατάσταση» είπε χθες, ερωτηθείς σχετικά από τον «Π.Λ.», ο Πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων κ. Γρηγόρης Γκίκας. 
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Νόμος για την αλόγιστη δράση των αλβανικών λεωφορείων (στην πλειοψηφία τους πρόκειται για. σαραβαλάκια, που αποτελούν κίνδυνο- θάνατο στους δρόμους!), έχει ψηφιστεί εδώ και αρκετούς μήνες και προβλέπεται να εφαρμοστεί στις 10 Οκτωβρίου. 
Όμως, ήδη από το Μάιο έπρεπε να είχε εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση, που έθετε ρητούς όρους και απαγορεύσεις στη δράση αυτών των λεωφορείων. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα η υπουργική απόφαση δεν έχει εφαρμοστεί (!), με αποτέλεσμα το ελληνικό Δημόσιο να χάνει πολλά χρήματα από τη μη απόδοση ΦΠΑ των αλβανικών εταιριών. 

Εκπνέει η διορία. 
Όπως είναι λογικό, η Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ δεν θα αφήσει το θέμα να περάσει έτσι, αλλά θα συνεχίσει δυναμικά τις κινητοποιήσεις. Ήδη έχει δώσει διορία στο υπουργείο μέχρι και αύριο Πέμπτη, για να εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση. 
Αν δεν γίνει κάτι, τότε όπως δηλώνουν μέλη της Ομοσπονδίας, θα ξαναπάνε στην Κακαβιά με τα λεωφορεία τους (όπως συνέβη προ ημερών) με σκοπό να αναδείξουν, ότι η ανομία και η μη εφαρμογή των νόμων, έχει οδηγήσει τη χώρα στη σημερινή τραγική κατάσταση. 

Πολλά χρήματα. 
«Ενδεικτικοί του πόσα χρήματα χάνει το κράτος, είναι οι έλεγχοι που άσκησε στα Γιάννινα πριν λίγο καιρό το ΣΔΟΕ» σημείωσε ο κ. Γκίκας και υπενθύμισε ότι σε ένα βράδυ έγινε έλεγχος σε 6 λεωφορεία από τα 100 που περνούν καθημερινά από τα Γιάννινα! Το ΣΔΟΕ επέβαλε σε αυτά τα έξι λεωφορεία πρόστιμο 60.000 ευρώ συνολικά (σχετικά είχε γράψει ο «Π.Λ.»). 
«Το μόνο που ζητάμε είναι να εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση, έως ότου τεθεί σε εφαρμογή ο Νόμος. Και αυτό γιατί, χάνει πολλά λεφτά το Κράτος, σε μια εποχή που έχει ανάγκη τα χρήματα.» είπε ο κ. Γκίκας, που έχει δώσει πολλούς προσωπικούς αγώνες και ως Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Υπεραστικών Λεωφορείων, για να μπει ένα τέλος στην παρανομία των αλβανικών λεωφορείων. 

Τι προβλέπει η απόφαση. 
Αλήθεια όμως, γιατί δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα η επίμαχη υπουργική απόφαση, αφού ως Νόμος έχει ψηφιστεί από όλο το Κοινοβούλιο; Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος. περιέργως αξιολογεί, ότι η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση είναι πολύ αυστηρή ως προς τα αλβανικά λεωφορεία! 
Κοντολογίς, η απόφαση αυτή προβλέπει τα αυτονόητα: Δηλαδή να αποδίδουν ΦΠΑ λεωφορεία εντός της Ελλάδος, η άφιξή τους να γίνεται σε σταθμούς και να μην συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, όπου όλα σχεδόν παραλαμβάνουν επιβάτες ανεξέλεγκτα, κυρίως από την πλατεία «Καραϊσκάκη» στην Αθήνα, να ισχύσει η αρχή της αμοιβαιότητας, δηλαδή να εκτελούν δρομολόγια ένα ελληνικό και ένα αλβανικό λεωφορείο, ενώ ακόμη προβλέπεται η απαγόρευση των ασυνόδευτων δεμάτων. Κανείς δεν ελέγχει αυτό το κομμάτι που είναι και το πιο ύποπτο.

Χάνει πολλά!..
Δυστυχώς, και το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων -όπως τα άλλα ΚΤΕΛ της Ηπείρου- χάνουν πολλά από την υφιστάμενη κατάσταση. Δεν είναι μόνο τα δρομολόγια από και προς την Αλβανία, αλλά κυρίως το γεγονός, ότι τα αλβανικά λεωφορεία παρανομούν, κάτι από τη. μύτη του κράτους, την ώρα που τα ελληνικά ΚΤΕΛ είναι υποχρεωμένα να καταβάλλουν κανονικά τους φόρους και όλες τις άλλες υποχρεώσεις τους. 
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων δίνει ψωμί σε πάνω από 600 οικογένειες (οι μέτοχοι, μαζί με τους εργαζόμενους κ.α.). Πρόκειται για μια υγιέστατη επιχείρηση -από τις λίγες που απέμειναν έτσι στα Γιάννινα-, η οποία όμως καλείται να πληρώσει κάθε μήνα υπέρογκα ποσά σε μισθούς, φόρους κ.α. Αρκεί μόνο να σημειωθεί, ότι χρειάζεται 500.000 ευρώ το μήνα για καύσιμα την ώρα που (άκουσον- άκουσον!) τα Αλβανικά λεωφορεία βάζουν καύσιμα από το κατάστημα αφορολογήτων ειδών που υπάρχει στην Κακαβιά! 
Και όλα αυτά, ενώ η κίνηση έχει μειωθεί σημαντικά στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων (το οποίο ως γνωστόν εξυπηρετεί και πολλά απομακρυσμένα χωριά της περιοχής), τα αυτοκίνητα του οποίου είναι υπερσύγχρονα και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες, ακόμη πρέπει να πληρώνουν δόσεις, για να τα ξεχρεώσουν. 

Όπως γίνεται αντιληπτό, το υπουργείο Μεταφορών οφείλει να εφαρμόσει αυτά που έχει ψηφίσει! Η παραδοχή, προ ημερών, του Γιαννιώτη αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, ότι «θα εφαρμοστεί ο νόμος» αφήνει ανικανοποίητους τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ. Και αυτό, γιατί θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί ήδη η υπουργική απόφαση που θα έβαζε τέλος στην ανομία. 
Το γιατί δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, αποτελεί αναπάντητο ερώτημα, που μόνο το υπουργείο και ο κ. Καλογιάννης, μπορούν και πρέπει να ξεκαθαρίσουν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: