Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Μόνο οι Βέλγοι ενδιαφέρονται για τα ΕΛ.ΤΑ.

Μόνο οι Βέλγοι ενδιαφέρονται για τα ΕΛ.ΤΑ.

Με μοναδικό... «μνηστήρα» τα βελγικά ταχυδρομεία, γύρισαν στο χαρτοφυλάκιό τους οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι που έχει ορίσει για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ. το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου.

Οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι Lazard και Price-waterhousecoopers, που ανέλαβαν την πώληση του 90% των Ελληνικών Ταχυδρομείων, πραγματοποίησαν τις πρώτες επαφές με τους πιθανούς ενδιαφερόμενους απ΄ όπου προέκυψε ότι τα ολλανδικά και τα γερμανικά ταχυδρομεία δεν ενδιαφέρονται για την εξαγορά των ΕΛ.ΤΑ. Όσον αφορά τα βελγικά ταχυδρομεία αποδείχθηκε ότι δείχνουν καταρχήν ενδιαφέρον για την εξαγορά του Οργανισμού (μαζί με τις θυγατρικές ΕΛ.ΤΑ. - Ταχυμεταφορές και ΕΛ.ΤΑ. Courier) κάτι που λειτουργεί ανατρεπτικά στην προκήρυξη του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται ότι 2009 που η τότε κυβέρνηση είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την πώληση της εταιρείας Ταχυμεταφορές - ΕΛ.ΤΑ. τα βελγικά ταχυδρομεία είχαν συμμετάσχει στη διαδικασία καταθέτοντας μάλιστα και δεσμευτική προσφορά σε κοινοπραξία με την Imperio και την Star Investments. Ωστόσο, η προσφορά που είχε καταθέσει τότε η κοινοπραξία είχε θεωρηθεί χαμηλότερη της αποτίμησης και ο διαγωνισμός είχε κηρυχθεί άγονος.


Η νέα προσπάθεια
Αν και η ιδιωτικοποίηση είχε προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2012 μια και η διαδικασία είχε ξεκινήσει το 2011 ωστόσο, ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί με την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς στις αρχές του 2013 να πλησιάζει «απειλητικά». Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ. κινούνται με μοναδικό «άσσο» στην πώληση την «προίκα» που δόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και αφορά την εκτέλεση της καθολικής υπηρεσίας μέχρι το 2028. Ωστόσο, η πλήρης απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στη χώρα μας από τις αρχές του 2013 (που οδηγεί στην κατάργηση του μονοπωλίου στην αλληλογραφία κάτω των 50 γρ.) λειτουργεί ανατρεπτικά καθώς αναμένεται να «κορυφώσει» τον ανταγωνισμό σε μία αγορά όπου ήδη συρρικνώνεται.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η ταχυδρομική αγορά έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2000 με τα διακινούμενα αντικείμενα να φτάνουν το 2011 στα 590 εκατ. παρουσιάζοντας μείωση 13% σε σχέση με το 2010. Άλλο ένα βασικό πρόβλημα που εντοπίζουν οι ξένοι επενδυτές είναι το ζήτημα του υψηλού μισθολογικού κόστους που ξεπερνάει τα 300 εκατ. ετησίως.

  • Μοναδικός «άσος» στην πώληση η «προίκα» που δόθηκε στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και αφορά την εκτέλεση της καθολικής υπηρεσίας μέχρι το 2028
Μαρία Μόσχου

Δεν υπάρχουν σχόλια: