Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.





















Οι Περιφεριακοί Σύμβουλοι της "Λαικής Συσπείρωσης" - Κωτσαντής Κώστας και Ζιώβας Βασίλης κατέθεσαν ερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο με θέμα την ιδιωτικοποίηση και της Εγναντίας.


Ολόκληρο το κείμενο εχει ως εξής:
"Το χαράτσωμα του εργαζόμενου λαού δεν έχει τελειωμό.Ιδιωτικοποιούν και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ-Αύξηση 20% στα διόδια -Διόδια που φυτρώνουν σαν «μανιτάρια».  Είναι σε όλους γνωστό ότι η ιδιωτικοποίηση των εθνικών οδικών αξόνων με τις συμβάσεις παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, επέφεραν τα τελευταία τέσσερα χρόνια τεράστιες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων, ακόμη και πάνω από 500% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.
Πρόκειται, δηλαδή, για μια ακόμη ληστεία σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος, προκειμένου να θησαυρίσουν ορισμένοι ελληνικοί και ξένοι κατασκευαστικοί και τραπεζικοί όμιλοι. Εκείνο που είναι, ίσως, λιγότερο γνωστό, είναι ότι οι συμβάσεις αυτές προβλέπουν παράλληλα και την κατασκευή πληθώρας νέων σταθμών είσπραξης διοδίων, μετωπικών και πλευρικών, που αναγκάζουν τους οδηγούς να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για τοπικές μετακινήσεις από τη δουλειά στο σπίτι. Κυριολεκτικά οι σταθμοί αυτοί ξεφυτρώνουν σαν τα «μανιτάρια», ενώ αποκαλύπτεται ότι στα σκαριά είναι ακόμη περισσότεροι.
Έτσι μεταξύ αλλων περιοχων, οι κάτοικοι της Ηπείρου καλούνται για μια ακόμα φορά να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους αφού
1.Προβλέπονται διόδια και στην περιφερειακή Αγρινίου, αν και οι ιδιώτες δεν έχουν βάλει ούτε ευρώ για την κατασκευή του και
2. Προβλέπονται νέα διόδια και αυξήσεις στην Εγναντία οδό.
Γίνεται λοιπόν ολοφάνερο ότι ο λαός πληρώνει τα έργα αυτά και για την κατασκευή και για τη χρήση, ενισχύοντας υποχρεωτικά την κερδοφορία των μονοπωλίων. Γι' αυτό και μόνη διέξοδο που έχει είναι να ξεσηκωθεί και να διεκδικήσει να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να γίνουν τα αναγκαία δημόσια έργα υποδομής λαϊκή περιουσία για να κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς χαράτσια στους αυτοκινητόδρομους.
Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν συγκεκριμένα ότι: Θα κληθούν από τον άλλο μήνα να πληρώνουν αυξημένα χαράτσια κατά 20% στους πέντε σταθμούς που βρίσκονται κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, ενός έργου που κόστισε στον ελληνικό λαό πάνω από 6,5 δισ. ευρώ και βρίσκεται πλέον στη λίστα για πλήρη ιδιωτικοποίηση!
Απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών που υπογράφηκε στις 31 Μάη, δηλαδή από την υπηρεσιακή, κατά τα άλλα, κυβέρνηση.H αύξηση θα είναι της τάξης του 20%,
Σημειώνεται ότι η αύξηση πραγματοποιείται πριν καν κλείσει χρόνος από την έναρξη λειτουργίας διοδίων στην Εγνατία και είχε αρχικά προγραμματιστεί να γίνει τον Απρίλη, αλλά αναβλήθηκε, προφανώς για προεκλογικούς λόγους...
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την ίδια απόφαση, από την 1η Οκτώβρη θα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ο νέος (έκτος) σταθμός διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου στο ύψος της Μουσθένης στην Καβάλα (τμήμα Στρυμόνα - Χρυσούπολης), που είχε «παγώσει» προσωρινά εξαιτίας των αντιδράσεων των τοπικών φορέων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του λαού.
Σημειώνεται ότι το 2011 η Εγνατία εισέπραξε από τα διόδια 15,9 εκατομμύρια ευρώ, το σύνολο των οποίων κατέληξε απευθείας στις τράπεζες και όχι στα ταμεία της Εγνατίας, καθώς τα έσοδά της έχουν υποθηκευτεί για τη σύναψη δανείων!
Στο μεταξύ συνεχίζεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 12 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που θα βρίσκονται κατά μήκος των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας. Προς το παρόν λειτουργεί ένας κοντά στη Βέροια, έχουν ανατεθεί άλλοι τρεις, αλλά δεν προχωρούν τα έργα επειδή η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν έχει λεφτά για να κατασκευάσει τις υποδομές, ενώ το αποτέλεσμα των διαγωνισμών για την κατασκευή άλλων 8 ΣΕΑ βρίσκεται για έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο.Ερωτάται ο κ.Περιφερειάρχης ποιά μετρα προτίθεται να πάρει για να μην προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της Εγναντίας , οι αυξήσεις των διοδίων και η δημιουργία νέων σταθμών".

Δεν υπάρχουν σχόλια: