Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Ημερολόγιο Αρχαίας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Άλλη μία Θρησκευτική και πολιτισμική απόδειξις της Ελληνικής καταγωγής των Μακεδόνων είναι το αρχαίον ημερολόγιον τους.
Όπως εις την υπόλοιπον Ελλάδα τα διάφορα φύλα ή και πόλεις Κράτη τα ημερολόγια τους εβασίζοντο εις τα θρησκευτικά δρώμενα,  ιστορικά γεγονότα, πρόσωπα και εποχές δια να προγραμματίζουν τις εργασίες, τις θρησκευτικές τους λατρείες και την κοινωνική τους ζωή
ούτως και το Μακεδονικό ημερολόγιον ακολουθούσε το πνεύμα και την πρακτική του Πανελληνίου της εποχής εκείνης και επί πλέον αστρονομικώς ήταν διαμορφωμένον, όπως και εκείνα εις Σεληνιακό δωδεκάμηνο  έξη μηνών των  29 ημερών «πλήρες» και των άλλων έξη των 30 ημερών «κοίλοι» με εμβόλιμο μήνα, ως το Αττικόν ημερολόγιον, τον  Διόσκουρον (με κάθε επιφύλαξιν ως προς την ονομασία), ανά δύο έτη.
Η απόδειξις της Ελληνικότητος του Μακεδονικού ημερολογίου έκτός των ανωτέρω, κατά την δομή του, έγκειται και εις τις ονομασίες των μηνών και την ταύτισιν αυτών με άλλα Ελληνικά ημερολόγια ως αναγράφονται εις τον πίνακα και εις τις επί μέρους επεξηγήσεις των εννοιών των μηνών.
Οι μεν ονομασίες είναι καθαρώς από Ελληνικές λέξεις και γράμματα με την γλωσσική ιδιοτροπία των Μακεδόνων εις την προφορά ορισμένων συμφώνων όπως το Θ ως Δ  το Φ ως Β ένεκεν  της οποίας αμφισβητούν  διάφοροι ανιστόρητοι ή κατευθυνόμενοι γλωσσολόγοι την Ελληνικότητα των Μακεδόνων (Κατ’ αυτούς θα πρέπη να αμφισβητηθή και η Ελληνικότητα των Κρητικών γιατί την μπαλωτιά την λένε μπαλωθιά). Το γλωσσολογικό όμως είναι θέμα άλλου κεφαλαίου.
Οι δε μήνες ταιριάζουν με πολλά άλλα Ελληνικά ημερολόγια όπως αναφέρονται εις τον πίνακα πχ.
Ο Αρτεμίσιος:  Ταυτίζεται με τα ημερολόγια της Σπάρτης, Επιδαύρου, Ρόδου και αν υποτεθή πως η σειρά των μηνών είναι ορθή τότε έχουμε και αριθμητική  ταύτησιν με τους Δελφούς και την Σικελία.

Ο Πάνημος:  Επίσης ταιριάζει με πέντε άλλα Ελληνικά όπως με την Σπάρτη, την Επίδαυρο και την Σικελία επί προσθέτως δε έχει και αριθμητική ταύτισιν με το Άργος και την Δήλον.

Υπερβερεταίος:  Με την Κρήτη.

Δίος :   Με την Βιθυνία.

Απελλαίος:  Με την Σπάρτη και Δελφούς μάλιστα με αριθμητική ταύτισιν.

Εάν παρατηρήσουμε καθέτως τον πίνακα διακρίνουμε πως το Μακεδονικό ημερολόγιο ταυτίζεται περισσότερο με τις Δωρικές πόλεις και αυτό επιβεβαιώνει την Δωρική  καταγωγή των Μακεδόνων ως φύλον.
Ηρόδοτος εις βιβλίο(Ε) του Ουρανία Κεφ.43 αναφέρει.
«Εις το Δωρικόν Μακεδνόν έθνος ανήκουν και οι Ερινεού τε και Πίνδου και της Δρυόπιδος ύσταται ορμηθέντες»

ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΗΝΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

Περίτιος:  Ιανουάριος. Εορτάζοντο τα Περίτια.  Όμοια εορτή με τα δαδαφόρια των Δελφών.

Δύστρος:  Φεβρουάριος. Η λέξις ετυμολογείται από το θυσ-θλα = Θυσία Εορτή. Τα μυστήρια
                  του Βάκχου.

Ξανθικός:  Μάρτιος ή (Ξανδικός) Στρατιωτική εορτή.

Αρτεμίσιος:  Απρίλιος. Μήνας αφιερωμένος εις την Άρτεμιν.

Δαίσιος:  Μάιος. Εορτές προς τιμήν των συμποσίων θεών και της μέθης Διονύσου.

Πάνημος:  Ιούνιος ή (Πάναμος). Μήνας αφιερωμένος στον Δία. (Πάναμος Δίας).  
               Είναι επίσης μήνας της Βοιωτίας, Μιλήτου, Σάμου και Κορίνθου.

Λώιος:  Ιούλιος. Ή  Ομολώιος. Αφιερωμένος εις την Ομολώιδα (=ευχάριστη) Δήμητρα.
              Ο μήνας αυτός ήταν και της Αιτωλίας, Βοιωτίας και Θεσσαλίας.

Γορπιαίος:  Αύγουστος. Μήνας του ψαρέματος. Εορτάζοντο τα Γαρπιαία προς τιμήν της
             Αθηνάς. Πιθανώς η λέξις  να είναι παραφθορά του Καρπιαίος.

Υπερβερεταίος:  Σεπτέμβριος. Προς τιμήν του Υπερφερή Δία. Ετυμολογείται από το
            υπερ-φερε-ταιος. Μακεδονικά υπερβερέτας. Σημαίνει ύψιστος, ανώτατος, υπέρτατος.
            Αυτός που πρέπει να φέρη

Δίος:  Οκτώμβριος. Ο μήνας εορτών προς τιμήν του Δία. Εγένοντο εις το Δίον της Πιερίας.

Απελλαίος:  Νοέμβριος. Προς τιμήν του Απόλλωνος και των Απελλαίων συνεδριάσεων.

Αυδυναίος:   Δεκέμβριος. Αφιερωμένος εις τους χθόνιους θεούς. Τον ψυχοπομπό Ερμή, τον
            Πλούτωνα, Περσεφόνη, Φαιστόν, Εκάτην, εις τους οποίους προσέφερον θυσίες.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΞ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΡΑΤΗ

Μακεδονία
Βιθυνία
Σπάρτη
Επίδαυρος
Δελφοί
Ρόδος
Σικελία
Άργος
Δήλος
Κρήτη
1-Περίτιος









2-Δύστρος









3-Ξανθικός









4-Αρτεμίσιος
--
3/12**
2/12
4/12
3/12
4/12
--
--
--
5-Δαίσιος









6-Πάνδημος*
--
9/12
9/12
--
--
9/12
6/12
6/12
--
7-Λώος









8-Γορπιαίος









9-Υπερβερεταιος
--
--
--
--
--
--
--
--
6/12
10-Δίος
9/12
--
--
--
--
--
--
--
--
11-Απελλαίος
--
11/12
--
11/12
--
--
--
--
--
12-Αυδυναίος










*    Αναλόγως του τόπου ή φύλου η παραλήγουσα ή η λήγουσα επροφέρετο η ή α
**  3/12 ή 11/12 κτλ σημαίνει ο τρίτος ή ο ενδέκατος μήνας του έτους εις την πόλη που αναφέρεται. Πχ ο Αρτεμίσιος ο τέταρτος μήνας για τους Μακεδόνες ήταν και ο τέταρτος μήνας για τους Δελφούς και τους Σικελούς. Αντιθέτως για την Σπάρτη και την Ρόδο ο Αρτεμίσιος ήταν ο τρίτος μήνας του έτους των, ενώ εις την Επίδαυρο ήταν ο δεύτερος κοκ για τους άλλους αναφερόμενους μήνες, ημερομηνίες και πόλεις.
   
Από ότι φαίνεται και προκύπτει από τον πίνακα των αρχαίων Ελληνικών ημερολογίων η Μακεδονία ήταν «σάρξ εκ σαρκός» Ελληνικής.!!! Γιατί στους πέριξ της Ελλάδος βάρβαρους λαούς αν είχαν ημερολόγια  δεν υπήρχε η ομογλωσσία με την Ελληνική και η ταύτισις έστω και ενός μηνός;;; η απάντησις είναι όχι γιατί δεν ήταν Έλληνες!!!
Εις τον πίνακα διακρίνουμε ότι οι Μακεδόνες είχαν επαφή πολιτιστική και θρησκευτική από την Μ. Ασία (Βιθυνία), την Κρήτη μέχρι την Σικελία και με το θρησκευτικό κέντρο του Ελληνικού κόσμου τους Δελφούς.


                                                                              

Δεν υπάρχουν σχόλια: